Woda, która niesie ciszę

Wydawnictwo: Filia
Autor: Britttainy C. Cherry
Tytuł oryginalny: The Silent Waters
Data wydania: 21 czerwca 2017
Liczba stron: 400

„Ulotne chwile.
Nasze życie jest tylko ich sumą. Niektóre są bolesne, pełne cierpienia. Inne piękne, pełne nadziei i przyszłych obietnic.
Miałam w życiu wiele ważnych, zmieniających, stawiających przede mną wyzwania chwil. Momentów, które przerażały i pochłaniały. Jednak największe z nich – najbardziej wzruszające i chwytające za serce – dotyczyły jego.
Miałam dziesięć lat, gdy straciłam głos. Skradziono dużą część mnie, a jedyną osobą, która naprawdę mnie słyszała, był Brooks Griffin. Stanowił światło moich mrocznych dni, był obietnicą jutra, dopóki jego samego nie spotkała tragedia. Dramat, który zatopił go w morzu wspomnień.
Oto historia chłopaka i dziewczyny, którzy kochali siebie nawzajem, ale nie kochali samych siebie. Opowieść o życiu i śmierci. O miłości i niedotrzymanych obietnicach.”

   Rozpływam się. Książki Brittainy mają w sobie to coś, co nie pozwala się oprzeć sięgnięciu po nie. Za każdym razem, gdy wezmę się za jakąś jej książkę staram się rozciągnąć czytanie, jak tylko mogę, a jest to niebywałym wysiłkiem. Z jednej strony chce się smakować jak najdłużej tą przyjemność, ale kolejne strony znikają jakby same i to w zastraszająco szybkim tempie. Każdą z pozycji przez nią wydanych przeczytałam dosłownie na raz. Żadnej nie odłożyłam niedokończonej ani na chwilę.

   C. Cherry przedstawia życiowe historie w pięknych i urzekający sposób. Posługuje się przy tym lekkim i przyjemnym w odbiorze piórem. Przedstawia dopracowane i ciekawe fabuły, które obfitują w słodko-gorzkie sytuacje. Do kreacji bohaterów również nie mam żadnych zażaleń. Są tacy, jacy powinni być. Pełnokrwiści, wiarygodni i wzbudzający sympatię z dziecinną łatwością. Z totalnym przejęciem i niemałym zaangażowaniem śledziłam ich losy. Brittainy stara się, aby jej książki zawierały w sobie jakiś przekaz, jakąś życiową nauczkę, z której możemy później wyciągać własne wnioski. To autorka, po której dzieła sięgam w ciemno i jak dotąd, jeszcze się nie zwiodłam.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Księgarni Internetowej Livro.pl.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik