Cykl: Dziesięć płytkich oddechów



Tytuł oryginalny: Ten Tiny Breaths, One Tiny Lie,  Four Seconds to Lose, Five Ways to Fall
Wydawnictwo: Filia
Rok wydania: 2014, 2014, 2015, 2016
Liczba stron: 421, 430, 556, 544

   Zawierzyłam przeznaczeniu i nie zawiodłam się.  Wszystko za sprawą słonecznej okładki „Cztery sekundy do stracenia”.
    Wybrałam się z wizytą do uroczych Pań w bibliotece z pięcioma pozycjami na liście do wypożyczenia. Zostało jedno wolne miejsce i zagwozdka, w co się jeszcze zaopatrzyć. Półki pełne książek i tylko jedna możliwość wyboru. Musiałam postawić na przypadek, inaczej stałabym tam godzinami i czytała opisy wszystkich dzieł. Postanowiłam więc  urządzić polowanie, cel: słońce na okładce. Zwierzyna: „Cztery sekundy do stracenia”. Wymagania spełnione, opis zachęcający – biorę. Jakiś czas po tej sytuacji w duchu dalej sobie gratuluję tego precyzyjnego strzału. Upolowałam wymarzoną książkę.

„10 sposobów na upadek” -  pierwszy tom cyklu „Ten Tiny Breaths”.

„Przeszłość nie stanowi o tym, kim jesteśmy."

„A co jeśli jest psychopatą, który wciska kocięta do bankomatów?"


Głównymi bohaterami są Kacey i Trent.

   Dwudziestojednoletnia dziewczyna po tragicznych wydarzeniach, które miały miejsce w dość dalekiej już przeszłości, postanawia zacząć nowe życie. Wraz z młodszą siostrą, nad którą sprawuje opiekę, udaje się do Miami. Kacey ma plan i dąży do jego spełnienia. Wszystko idzie zgodnie z planem, aż do czasu spotkania z Trentem. Okazuje się, że ukrywa on straszną tajemnicę, która może rozbić tak skrzętnie poukładane życie naszej bohaterki.

Oceniam tę cześć jako najgorszą z całej serii. Niemniej jednak w dalszym ciągu jest to bardzo dobra książka.  6/10

„Jedno małe kłamstwo” – drugi tom cyklu „Ten Tiny Breaths”.

„- Życie znajduje zabawne sposoby, by poddać nas testom. Generuje krzywe, które sprawiają, że robisz, myślisz i czujesz rzeczy, różne od tych, jakie miałaś zaplanowane, i które nie pozwalają ci żyć w czarno-białym świecie.



Główne role przypadły w udziale Livie  i Ashton.

   Livie jest świeżo upieczoną studentką renomowanej uczelni Princeton. Młoda i zrównoważona, ma już zaplanowane całe życie. Zdać na medycynę, spotkać porządnego mężczyznę, za którego w przyszłości wyszłaby za mąż. Jak to zwykle z planami bywa, nie wypalają. Livie trafia na szaloną współlokatorkę, która jest zagorzałą imprezowiczką. Z zasady niepijąca i unikająca dobrej zabawy, tym razem daje się namówić na galaretkowe szoty. Ta impreza okazuję się przełomową sytuacją w życiu Livie. Na jej drodze staje dwóch zupełnie różnych chłopaków. Jeden zdaje się być ideałem, drugi zaś, jego przeciwieństwem.
Dziewczyna staje przed trudnym wyborem, który toczą ze sobą serce i rozum.

Zdecydowanie moja faworytka. 8/10

„Cztery sekundy do stracenia” – trzeci tom cyklu „Ten Tiny Breaths”.

„Jesteśmy po prostu dobrymi ludźmi z brzydką przeszłością, szukającymi idealnej przyszłości.
Myślę, że znaleźliśmy ją w sobie nawzajem.”

„Nie masz lat, miesięcy, tygodni, aby wpłynąć na czyjeś życie. Masz wyłącznie sekundy. Sekundy, by wygrać lub by wszystko stracić.



Na pierwszym planie Charlie i Cain.

   Dwudziestotrzyletnia uciekinierka, która pilnie potrzebuje pieniędzy. Podejmuję się pracy w klubie ze striptizem, nie jest to jednak jej wymarzone zajęcie. Jej szefem jest dwudziestodziewięcioletni Cain. Między tym dwojgiem zaczyna wyraźnie iskrzyć. Co się zwykle dzieje, gdy życie ofiaruje nam nieoczekiwany prezent? Wszystko zaczyna się komplikować.

Kolejna ulubienica. 8/10

   Uwielbiam Tucke za to, że stworzyła historie, które tak skutecznie umilają czas. Podczas czytania niejednokrotnie chciałam się wcielić w główną bohaterkę. Większość romansów, to zlepek przesłodzonych przedramatyzowanych sytuacji, w które „odgrywają” irytująco puści i wydawać by się mogło niemożliwie ograniczeni bohaterowie. Trudno doszukać mi się tutaj jakichś zauważalnych minusów. Nie ma przytłaczających opisów, akcja nie stoi w miejscu. Styl autorki sprawiał, że pochłaniałam stronę za stroną.

Subtelna erotyka, nutka kryminału i  stonowany, realny romans.

Kolejne serdeczne polecenie dla tych, którzy mają dość przesłodzonych historii miłosnych.



Komentarze

  1. Nigdy nie czytałam nic tej pani, jakoś nie ciągnęło mnie do tych powieści. Czytająć twoją recenzje nabrałam ochoty na tą serię, dostosuję do mojej listy "must read".

    Pozdrawiam!
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z całej serii najbardziej podobała mi się trzecia część a zaraz po niej ostatnia - o Benie :) Aczkolwiek uważam, że ogólnie cała seria stoi na wysokim poziomie i powinna zadowolić wszystkich fanów new adult. Polecam ją bardzo każdemu :)
    Pozdrawiam :)
    http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik