Nieodgadniony

Wydawnictwo: Poradnia K
Autor: Maureen Johnson
Tytuł oryginalny: Truly Devious
Data wydania: 23 maja 2018
Liczba stron: 480

„Akademia Ellinghama to elitarna, prywatna szkoła w Vermont, dzieło życia Alberta Ellinghama, miejsce pełne łamigłówek i zagadek, wijących się ścieżek, ogrodów, ukrytych korytarzy i tajemnych przejść. Bo – jak twierdzi jej założyciel – „nauka jest zabawą”.

W 1936 roku, wkrótce po otwarciu Akademii, znikają żona i córka Ellinghama. Jedynym tropem w sprawie jest prześmiewczy list-zagadka, w którym tajemniczy Nieodgadniony podaje sposoby na morderstwo. Porwanie rodziny Ellinghama staje się jedną z największych nierozwikłanych zbrodni w historii USA.

Wiele lat później pasjonująca się sprawami kryminalnymi uczennica pierwszego roku Akademii, Stevie Bell, postanawia rozwiązać zagadkę z przeszłości. Najpierw jednak musi odnaleźć się w wymagających szkolnych realiach, wśród nowych ekscentrycznych przyjaciół. 

Coś wisi w powietrzu. Mroczna postać z przeszłości nie daje o sobie zapomnieć. Nieodgadniony – a wraz z nim śmierć – powróci do Akademii."

   Okeeej... Nie spodziewałam się tego, że ta książka będzie aż tak dobra! Opis nieźle mnie naelektryzował i narobił nadziei niesamowitą lekturę, choć nie spodziewałam, że te nadzieje zostaną spełnione. Jestem pod wrażeniem umysłu i warsztatu Maureen Johnson. W czasach, gdy naprawdę ciężko o jakąś potężniejszą szczyptę oryginalności autorka potrafiła stworzyć pełnokrwiste postacie i niebanalną fabułę. Całość wydaje się być tak realistyczna. Podczas czytania niemal wsiąkłam w rozgrywające się wydarzenia i czułam się, jakbym sama tam była. Obserwowanie poczynań bohaterów było naprawdę ekscytującym przeżyciem. Fajnym pomysłem było przedstawienie tego z kilku perspektyw oraz podział na teraźniejszość i przeszłość. Akcję napędzały intrygujące tajemnice i sekrety, które całkowicie opanowywały mój umysł i rozbudzały ciekawość. Autorka posługuje się lekkim i przystępnym piórem, a jej warsztat jest naprawdę dobry. Z przykrością stwierdzam, że strony znikają w błyskawicznym tempie. Czemu to musiało się tak szybko skończyć? ;c Chcę jeszcze.

Uwaga! Czytaniu towarzyszy intensywnie mroczny i powiewający grozą klimat.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwo Poradnia K.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik