Niedobry pasterz


Wydawnictwo: Czwarta Strona
Autor: Przemysław Borkowski
Tytuł oryginalny: Niedobry pasterz
Data wydania: 9 maja 2018
Liczba stron: 485

„W podolsztyńskim lesie zostaje brutalnie zamordowana piętnastolatka. Ślady na ciele oraz ubraniach wskazują, że morderca był bezwzględny.

Kiedy w kilka dni po odnalezieniu zwłok okoliczny pijak przyznaje się do winy, sprawa wydaje się zamknięta. Do momentu, gdy na komisariat przychodzi ksiądz miejscowej parafii i oznajmia, że to on zabił dziewczynę.

Presja mediów i społeczeństwa, by znaleźć mordercę, jest na tyle duża, że policja zwraca się do psychologa Zygmunta Rozłuckiego, który podejmuje śledztwo dopiero wtedy, kiedy do Olsztyna przybywa jego dawna miłość – żądna władzy dziennikarka Janczewska.

Działając w duecie, przysporzą sobie wielu wrogów, a ich własne życia znajdą się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.”

   Historię z Zygmunta Rozłuckiego zaczynam od tego tomu, ale mam w planach nadrobić pierwszy. Pióro Przemysława Borkowskiego tak przypadło mi do gustu, że z czerpałam czystą przyjemność z lektury. Choć jego książka do idealnych nie należy, ale jak wiadomo nic nie jest idealne. Podobno pierwszy tom jest bardziej emocjonujący.

   Bardziej mi to przypomina taką porządną obyczajówkę psychologiczną. Autor w dużej mierze skupia się na rozważaniach i rozterkach głównego bohatera, dobrze nakreśla jego profil psychologiczny. Dość sporą wagę przywiązuje do opisów trunków i ich oddziaływania na organizm – kac, są one pełne detali.  Co mocno mnie zdziwiło i wzbudziło moje początkowe rozbawienie. Przez tego typu wstawki można zapomnieć o dynamicznej akcji i stopniowaniu napięcia, trochę mi tutaj tego brakowało. Oprócz pozostawiającego niedosyt wątku kryminalnego pojawia się również motyw miłosny. Borkowski posługuje się lekkim i bardzo łatwym w odbiorze piórem, dzięki czemu lektura idzie naprawdę szybko.  W sumie czyta się bez jakichś większych emocji, ale za to jak można się zrelaksować.  

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwo Czwarta Strona.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik