Dziennik przetrwania. Zapiski niedoskonałej matki


Wydawnictwo: Czwarta Strona
Autor: Małgorzata Mroczkowska
Tytuł oryginalny: Dziennik przetrwania. Zapiski niedoskonałej matki
Data wydania: 18 lipca 2018
Liczba stron: 536

„Sylwia jest matką dwójki dzieci, żoną i kobietą.

Dokładnie w tej kolejności.

W oczach rodziny uchodzi za wszechwiedzącego boga, lekarza rodzinnego, taksówkarza i kucharza. A to wszystko na pełny etat, pięć gwiazdek i w wersji all inclusive.

Czasami zamiast domowej pizzy, która w jej wersji nadaje się tylko jako deska do krojenia, lepiej zamówić albo przygotować mrożoną ze sklepu. I warto pamiętać, że czasem najlepszy lek na ból głowy to nowa torebka albo buty. Albo i to, i to.”

   Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że kompletnie się nie spodziewałam książki w takiej formie, w jakiej ją właśnie dostałam. Jakoś wcześniej nie skupiałam się na większej interpretacji tytuły i nie przyszło mi nawet do głowy, że cała historia może zostać przedstawiona w formie dziennika. Serio, myślałam, że te zapiski Sylwii będą jedynie takim ubarwieniem standardowej  fabuły.  Jak dla mnie bomba!

   Małgorzata Mroczkowska miała świetny pomysł na niesamowicie wciągającą książkę. Całość składa się z najprzeróżniejszych zapisków Sylwii, z jej codzienności. Niektóre jej perypetie są naprawdę zabawne, a sama główna bohaterka zaskarbiła sobie moją sympatię swoją inteligencją i realnością. Można w niej było zobaczyć prawdziwą osobę. Z ciekawością śledziłam wpisy, a i niekiedy z irytacją.

   Ta lektura wzbudziła w mnie wiele skrajnie odmiennych emocji. Jak to jest, że dzieci w jednej chwili Cię kochają, a w drugiej nienawidzą? Jak to jest, że masa innych ludzi doskonale wie jak powinno wyglądać TWOJE życie? Niestety właśnie z takimi „cennymi radami” i humorzastymi dzieci, muszą się zmagać tysiące matek.

   To idealna książka na kilkugodzinny relaks.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwo Czwarta Strona.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik