Piknik pod wiszącą skałą


Wydawnictwo: Replika
Autor: Joan Lindsay
Tytuł oryginalny: Picnic at Hanging Rock
Data wydania: 12 czerwca 2018
Liczba stron: 288

„Był bezchmurny letni dzień 1900 roku. Grupa uczennic z elitarnej pensji dla dziewcząt pani Appleyard wraz z kilkoma nauczycielkami wybrała się na piknik w pobliże miejsca zwanego Wiszącą Skałą. Po lunchu kilka starszych uczennic udało się na spacer po okolicy - wróciła tylko jedna dziewczyna, przerażona i rozhisteryzowana. Zaginęła również jedna z nauczycielek…”

   To książka, która zaintrygowała mnie od momentu, w którym dowiedziałam się, że jest oparta na faktach. Autorka stworzyła niesamowicie tajemniczy klimat nie określając co jest prawdą, a co tylko jej fikcją literacką. Dodatkowo ta historia została napisana pod wpływem impulsu, co uważam za naprawdę zaskakujące. Nie wiem czy czytałam jeszcze jakąś książkę, która powstałaby w ten sposób. To jedna z najbardziej specyficznych lektur,  jaką miałam okazję czytać.

   Joan Lindasy potrafi nakreślić gęstą atmosferę niepokoju i umiejętnie zaciekawić czytelnika snutymi tajemnicami oraz niewiadomymi. Akcja jest dość ospała, brakuje w niej takich porywających zwrotów wydarzeń. Tak naprawdę niewiele się tu dzieje, ale za to opisy są plastyczne i obrazowe. Autorka w większości skupia się na opisywaniu nieistotnych detalów. O samych bohaterach ciężko powiedzieć coś poza tym, że byli.

„Piknik pod wiszącą skałą” nieźle namąciła mi w głowie.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwo Replika.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik