Nocna runda


Wydawnictwo: Albatros
Autor: Lee Child
Tytuł oryginalny: The Midnight Line
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 432

   Jack Reacher po rozstaniu z Michelle Chang wyjeżdża z Milwaukee i udaje się w samotną podróż przez stan Wisconsin. Zmęczony wielogodzinnym wojażem postanawia się wysiąść z autobusu, żeby chwilę odpocząć. Na miejscu natrafia na lombard, w którego witrynie dostrzega charakterystyczny damski sygnet. Mężczyzna od razu rozpoznaje, iż podchodzi on ze szkoły West Point, której sam był absolwentem. W jego głowie rodzą się pytania na tego tego, kto mógłby porzucić tak cenną pamiątkę i co go do tego popchnęło. Oczywiście Jack Reacher nie byłby sobą, gdyby nie odkupił sygnetu i nie postarał się znaleźć odpowiedzi, na dręczące go pytania. Jednak nie będzie to takie łatwe, gdyż jedyną wskazówką jest praktycznie nic nie mówiący grawerunek: S.R.S.2005.

   Już kiedyś miałam okazję zapoznać się z Jackiem Reacherem, ale było to jedynie jednorazowe
spotkanie. Przez jakiś czas po nim powtarzałam sobie, że muszę zebrać całą serię. Niestety nie wyszło, bo podczas zakupów do koszyczka wpadały jakieś inne, raczej pojedyncze pozycje. Ale spokojnie! Już nadrobiłam swój błąd i kilka poprzednich tomów niedługo zawita na mojej półce.

   Szczerze mówiąc spodziewałam się lektury, która mocniej trzymałaby mnie w napięciu. Ale nie jestem zawiedziona. Lee Child zaserwował mi dość spokojną, ale jakże ciekawą historię. Fabuła jest dość przewidywalna, ale gdy nie staramy się usilnie dogrzebać rozwiązania, tylko skupiamy na przyjemności płynącej z lektury, to nie jest to jakąś ogromną wadą. Ogólnie akcja jest wartka, choć niekiedy dość mocno zwalnia. Szczególnie odpowiedzialny za to jest wątek tułaczki głównego bohatera. Lee Child posługuje się takim przystępnym i typowym męskim piórem, treść nie ciąży. Jestem ogromnie ciekawa, jakie kolejne przygody szykuje autor dla Reachera.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu Albatros.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik