Martwa jesteś piękna

Wydawnictwo: Muza
Autor: Belinda Bauer
Tytuł oryginalny: The Beautiful Dead
Data wydania: 28 lutego 2018
Liczba stron: 448

   Kariera Eve Singer już od jakiegoś czasu stoi w miejscu, choć dokłada wszelkich starań, żeby zdobyć uznanie u swojego szefa. Jednak praca reporterki kryminalnej nie jest łatwa. Wymaga od niej zdobywania ociekających krwią newsów, które wzbudzą poruszenie i sensację wśród widzów.Nie zawsze może być pierwsza na miejscu wydarzeń, a prawdziwe okazje nie zdarzają się często.

   W Londynie panuje poruszenie. Giną ludzie. Tajemniczy morderca robi ze swoich zbrodni prawdziwe show, chełpi się swoimi chaniebnymi czynami. Żadne z jego morderstw nie wygląda tak samo, zadaje śmierć na najrozmaitsze sposoby. Sprawa nabiera jeszcze większego rozgłosu, gdy psychopata skontaktował się z Eve, która nie mogła oprzeć się pokusie zrelacjonowania miejsca zbrodni, jako pierwszej. Za sprawą tej współpracy morderstwa stają się głośniejsze, co pochlebia ich autorowi. Szybko okazuje się, że ten układ niesie za sobą ogromne niebezpieczeństwo dla Eve, która jest drugą obsesją bestialskiego oprawcy.

   Jak do tej pory nie czytałam czegoś podobnego. Belinda Bauer całkowicie mną wstrząsnęła. Niejednokrotnie podczas lektury po ciele przebiegały mi ciarki. Autorka wykreowała pełnokrwistych i wiarygodnych bohaterów. Ogromnym zaskoczeniem było dla mnie przybliżenie ofiar, tuż przed ich śmiercią. Koniec ich życia odbierałam wtedy dotkliwiej i bardziej dramatycznie. Ten zabieg zafundował mi naprawdę mocne wrażenia. Napięcie było niemalże moim stałym towarzyszem. Belinda posługuje się lekkim i przystępnym stylem, co tylko ułatwia pochłonie treści w ekspresowym tempie. Akcja jest wartka i choć nie pędzi na łeb, na szyję, to naprawdę ciężko się oderwać od książki, przed jej całkowitym skończeniem. Mimo iż jest to kryminał, autorka postarała się o dość rozbudowane i naprawdę ciekawe wątki obyczajowe. Muszę przyznać, że miałam spore oczekiwania i zostały one spełnione. Z czystym sumieniem polecam.


Serdecznie dziękuję za egzemplarz księgarni internetowej Dadada.pl.

http://dadada.pl



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik