Czarownica

Wydawnictwo:  Czarna Owca
Autor: Camilla  Läckberg
Tytuł oryginalny: Haxan
Data wydania: 8 listopada 2017
Cykl: Saga o Fjallbace
Tom: 10

   Zdaje się, że historia lubi się powtarzać. Niespełna trzydzieści lat temu z tego samego miejsca zaginęła czteroletnia Stella, której ciało zostało znalezione w jeziorku pośród lasu. Wtedy do popełnienia morderstwa przyznały się dwie trzynastolatki Marie i Helen, żeby zaraz odwołać swoje zeznania. Mimo to, sąd uznał je za winne, ale jako młodociane przestępczynie nie mogły zostać pozbawione wolności i trafić do więzienia. Jedna z nich zamieszkała w Fjallbace, a druga postanowiła wyjechać. Teraz, po latach wraca już jako słynna gwiazda filmowa, żeby zagrać w kręconym tu filmie o aktorce, która często wypoczywała w tej okolicy.
   Tymczasem Patryk Hedstrom wraz ze współpracownikami z komisariatu w Tanumshede rozpoczyna śledztwo i poszukuje powiązań między tymi sprawami. Tym czasem Ericka Flack pracuje nad książką opowiadającą o zbrodni sprzed lat i pomaga w prowadzonym dochodzeniu.
 
To już dziesiąta część opowiadająca o losach mieszkańców Fjallbacki i powrót do tematu śmierci dziecka.
   Do książek Lackberg podchodzę z sentymentem. To właśnie dzięki „Księżniczce z lodu”  otworzyłam się na kryminały, od których wcześniej stroniłam. Camilla w swoich książkach dużą wagę do wątku obyczajowego, który dobrze komponuje się z intrygą kryminalną. Autorka tak czaruje lekkością swojego pióra, że drobne niedociągnięcia i zgrzyty stają się nieznaczne i niemalże niewidoczne.
Jak do tej pory byłam totalnie zauroczona tym cyklem i niekiedy zastanawiałam się kiedy przyjdzie ten moment, gdy należałoby już zamknąć historię Patryka i Ericki, żeby nie przedobrzyć i nie pozostawić niesmaku. I się doczekałam, „Czarownica” zdaje się być takim desperackim przedłużeniem czegoś, co powinno zostać skończone i pozostawione do miłego wspominania. Mimo tego całego uwielbienia dla książek Lacberg, ta jest boleśnie przewidywalna i drażniąca. To moje najgorsze spotkanie z ulubionymi bohaterami, jakie dotychczas odbyłam.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu Czarna Owca.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik