Kości mojej siostry

Wydawnictwo: Czarna owca
Tytuł oryginalny: My Sister’s Bones
Data wydania: 28 czerwca 2017
Liczba stron: 410

„Jak brzmi to stare przysłowie? Jedyną rzeczą, jaka jest potrzebna do triumfu zła, jest bierność dobrych ludzi?”

   Kate to korespondentka wojenna, która po śmierci swojej matki wraca z Syrii do rodzinnego miasteczka Herne Bay, gdzie w dalszym ciągu mieszka jej siostra Sally. Złe wspomnienia wydarzeń, które działy się w tutaj przed laty zmusiły Kate do ucieczki z miejsca, do którego właśnie wróciła. Już pierwszej nocy po powrocie budzi ją przerażający krzyk wydobywający się z, jak podejrzewa, sąsiedniego domu. Wkrótce musi znaleźć siły, żeby zmierzyć się z tajemnicą, którą przypadkowo odkryła. Nie ułatwiają jej tego traumatyczne przeżycia ze służby, jak i dzieciństwa.


„Dziwne wrażenie - przeczytać o własnej śmierci.”

   To książka, która zaoferowała mi potężną dawkę emocji. Podczas lektury niejednokrotnie odczuwałam przytłaczające mnie żal i gorycz, oraz autentyczne wzruszenie. Książka emanuje takim napięciem, jakby była naelektryzowana. Sugestywne obrazy stworzone przez autorkę wbijają się w nasz umysł i nie tak łatwo jest je wygonić. Autorka umiejętnie bawiła się ze mną w kotka i myszkę. Kilka razy podczas lektury uśmiechałam się z satysfakcją, gdy dopadało mnie wrażenie, że rozwikłałam już tę zagadkę. Nic bardziej mylnego, autorka za każdym razem ucierała mi nos, aż do samego końca. Za to nieustannie podsycała i nakręcała moją ciekawość. Sama się sobie dziwiłam z jaką prędkością przewijałam coraz to kolejne kartki.
   Tematyka powieści jest dość ciężka. Niektóre opisane sytuacje tak mną wstrząsnęły swoją brutalnością i bezwzględnością, że po skończeniu lektury jeszcze odczuwam ich ciężar. Nuala Ellwood zaserwowała nam kawał dobrego thrillera psychologicznego. Książka wymagająca, jednak zdecydowanie godna polecenia.

8/10.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu Czarna Owca. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik