Kłamstwo minionego lata

Wydawnictwo: Zielona Sowa
Autor: Sue Wallman
Tytuł oryginalny: Lying About Las Summer
Data wydania: 6 czerwca 2018
Liczba stron: 296

„Czas zmierzyć się z prawdą.

Zeszłego lata siostra Skye zginęła w tragicznym wypadku. Skye nie może sobie z tym poradzić. Zamyka się w sobie i szuka ucieczki od rzeczywistości. Rodzice postanawiają wysłać ją na obóz dla młodzieży po traumatycznych przejściach.
Tam wszystko idzie w dobrym kierunku… aż pewnego dnia Skye zaczyna otrzymywać wiadomości od zmarłej siostry. Teraz już wie, że nadszedł czas, by zmierzyć się z przeszłością. Ale niebezpieczeństwo czai się tuż obok niej.”

   Żałobę można przeżywać na wiele różnych sposób. Ile ludzi, tyle odmiennych reakcji na stratę bliskiej osoby. To zależy też od rodzaju śmierci. O wiele lepiej jest nam znieść myśl, że ukochana osoba nie cierpiała przed końcem swojego życia. Gorzej jest, gdy mamy świadomość tego, iż przed śmiercią musiała znieść wiele bólu.

   Sue Wallman wplotła ten temat w subtelny kryminał. Fabuła jest dość schematyczna, ale niesamowicie wciąga i intryguje. Zagadka została dobrze skonstruowana, jest odpowiednio frapująca. Bardzo dobrze się bawiłam, gdy podczas lektury próbowałam dojść do prawdy. Ciężko było, bo autorka nieraz zafundowała mi jakiś zaskakujący zwrot akcji i znowu pojawiała się niepewność. Bohaterowie byli pełnokrwiści i wiarygodni, w żadnym stopniu nie sprawiali wrażenia papierowych. Główna bohaterka często wzbudzała moją  irytację, ale w gruncie rzeczy polubiłam ją. Lektura nakłania do podejmowania  własnych refleksji i w pewien sposób uczy, jak poradzić sobie z żałobą. Myślę, że jeżeli tylko znajdę czas, to sięgnę po nią ponownie.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwo Zielona Sowa.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik