Wonder


Wydawnictwo: Albatros
Autor: R.J. Palacio
Tytuł oryginalny: Wonder
Rok wydania:  2014
Liczba stron: 320

   August Pullman jest nieprzeciętnym dziesięciolatkiem. Inteligentny, uroczy i dowcipny, a jednak chłopiec bardzo się obawia, iż nie zostanie zaakceptowany przez swoich rówieśników. W swoim krótkim życiu był zmuszony przejść już aż 27 operacji. To wszystko za sprawą mutacji genu, z powodu którego jego twarz została całkowicie zdeformowana. Rodzice robią co mogą, żeby mu to wynagrodzić i chronić go w miarę swoich możliwości. Jednak nie są w stanie obronić Auggiego przed okrucieństwem i brutalną szczerością dzieciaków.  Jak do tej pory mama uczyła go w domu i nie był na to narażony, ale teraz wybiera się do szkoły z prawdziwego zdarzenia. Do placówki, w której spotka się z niezrozumieniem i uprzedzeniami. Będzie musiał wiele przejść i bardzo się postarać, żeby wreszcie zyskać przyjaźń i akceptację.

   Jestem do głębi poruszona książką R.J. Palacio. Fabuła może i nie jest jakaś niesamowicie nieprzewidywalna, a jednak całkowicie pochłania i niesamowicie wciąga. Treść jest naprawdę wartościowa i realistyczna. Autorka dostarcza czytelnikowi takiej mieszanki najprzeróżniejszych uczuć – wzruszenia, radości, współczucia. Wszystko to odbierałam w intensywny sposób, totalnie wczułam się w historię Auggiego, którego pokochałam już na samym początku. Jest tak pozytywną postacią, że nie da się go nie lubić. Zadziwiało mnie jak wielkie pokłady pozytywnej energii w sobie miał. To lektura, która uświadamia jak ważna jest wzajemna empatia i pobudza do refleksji na temat problemów społecznych. Palacio posługując się lekkim piórem udało się to wszystko przekazać w przystępny sposób. Ciężko było mi wrócić z tej książki do otaczającej mnie rzeczywistości, na pewno zostanie w mojej pamięci na długo.
   UWAGA, WYCISKACZ ŁEZ! Przed lekturą należy wyposażyć się w ogromne pudło chusteczek.

Serdecznie dziękuję za egzemplarz Księgarni MegaKsiązki.pl

https://www.megaksiazki.pl



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik