Nielegalny. Moje dzieciństwo w RPA

Wydawnictwo: W.A.B.
Autor: Trevor Noah
Tytuł oryginalny: Born a Crime: Stories From a South African Childhood
Data wydania: 28 lutego 2018
Liczba stron: 320

   Czasy apartheidu w RPA to ciężkie czasy dla ludzi, dla których liczyło się uczucie, a nie kolor skóry. Właśnie jedną z takich par byli rodzice Trevora. Połączyła ich wielka miłość, której był owocem mulat. Ojciec Trevora był Szwajcarem, a matką czarną kobieta. Nad ich związkiem wisiało widmo pięcioletniego więzienia, więc nie mogli stworzyć rodziny z prawdziwego zdarzenia. Mogli się spotykać wyłącznie prywatnie. Nie do pomyślenia było, żeby ukazali się razem publicznie. Sam Trevor z racji koloru skóry był nieakceptowany zarówno przez białych, jak i czarnych. Dużo wtedy wycierpiał przez te niepojęte i chore zasady. Dzieciństwo spędził głównie w domu, aby nie zostać zabranym przez rząd. W tej autobiografii pojawia się wiele gorzkich wspomnień, które autor stara się przytaczać w lekki i zabawny sposób. Dzięki temu przystępnemu stylowi treść zyskuje, przynajmniej dla mnie, jeszcze większy urok. Ta lektura wywołuje całą masę skrajnych emocji i totalną burzę myśli. Dzieło Trevora niesie za sobą wiele wartości i otwiera oczy na to, jakie mamy szczęście, że żyjemy w obecnych czasach, gdzie takie sytuacje nie zdarzają się w cywilizowanym świecie. To jedna z bardziej wartościowych książek, jaką miałam okazję ostatnio czytać. Jestem pełna podziwu dla matki Trevora. Na pewno rozbudziła moją ciekawość i chęć do zgłębienia wiedzy na temat tamtych czasów.


Serdecznie dziękuję za egzemplarz Wydawnictwu W.A.B., Grupie Wydawniczej Foksal. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik