Nie mamy pojęcia. Przewodnik po nieznanym wszechświecie

Wydawnictwo: Insignis
Tytuł oryginalny: We Have No Idea: A Guide to the Unknown Universe
Data wydania: 25 października 2017
Liczba stron: 384

  W szkole fizyka była jednym z moich znienawidzonych przedmiotów, a książka od fizyki dosłownie gryzła. Niezrozumiałe treści, skutecznie zabijały moją ciekawość i chęć dowiedzenia się czegoś.

    „Nie mamy pojęcia. Przewodnik po nieznanym wszechświecie” to wprost wymarzony podręcznik do fizyki. O ile lepiej wspominałabym lekcje, gdyby towarzyszyło mi to kompendium wiedzy.

   Jorge Cham i Daniel Whiteson stworzyli niezwykle absorbującą i wciągającą publikację, do której podchodzą z dystansem. Klarowne i przejrzyste wyjaśnienia, nawet w najmniejszym  stopniu nie są nużące i nie sprawiają żadnych trudności w rozumowaniu. Strona za stroną, dostarczane nam są coraz to nowsze informacje i niewiadome. Przewodnik ten daje wiele odpowiedzi, a stawia jeszcze więcej pytań, które bombardują nasze myśli. Autorzy aplikują nam potężną dawkę śmiechu i przyjemności z lektury, swoim dowcipkowaniem i błyskotliwością. Tekst został ubarwiony różnego rodzaju humorystycznymi ilustracjami, wykresami i grafikami, które są świetnym zobrazowaniem tekstu. Lekkie i żartobliwe pióro sprawia, że nie da się oderwać od lektury na dłużej.

  
 Moja ciekawość została wzmożona, a spekulacje do otaczającego mnie świata, zostały totalnie pobudzone.

Do głowy przyszedł mi cytat, który idealnie obrazuje to dzieło…
„Im więcej wiesz, tym więcej pozostaje do poznania i wciąż tego przybywa” – Fancis Scott Fitzgerald (z książki Ostatni z wielkich).



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik