To, co zostawiła


Wydawnictwo: Kobiece
Tytuł oryginalny: What she left behind
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 496

„Kocham Cię do księżyca i z powrotem”

Książka, która przyciągnęła mnie swoja okładka. Zachęciła opisem i zaintrygowała treścią.
   Koniec końców okazała się strzałem w 7.

   Powieść jest podzielona na dwie płaszczyzny czasowe.
Siedemnastoletnia Izzy Stone nie może pogodzić się ze śmiercią ukochanego ojca, który przed dziesięciu laty został zamordowany przez jej matkę. Mimo tragicznych wydarzeń z przeszłości, dziewczynie nie jest równie lekko i teraz. Rywalizując o chłopaka musi sobie radzić z nękaniem w szkole. Nastolatka mieszka w rodzinie zastępczej, której pomaga porządkować zbiory lokalnego muzeum. Któregoś dnia, w stercie zapomnianych przedmiotów, dziewczyna natrafia na plik nieotwartych listów, które okażą się mieć związek z samą Izzy.

 Rok 1929.
   Osiemnastoletnia Cala Cartwight  z poczuciem rozdarcia pomiędzy porywczą miłością do włoskiego imigranta a posłuszeństwem wobec swoich surowych rodziców, odmawia sfinalizowania zaaranżowanego małżeństwa. Czym zbudza wściekłość ojca. W porywie gniewnego szału wysyła ją do drogiego ośrodka dla obłąkanych. Dziewczyna zostaje skazana na pobyt w publicznym przytułku, po tym jak jej rodzina traci majątek.

   Wątek tajemnicy przyciąga mnie w lekturze jak magnes. Dobrze podtrzymywane napięcie i rozbudzana ciekawość, potrafią naprawdę nieźle nakręcić czytelnika. Przy tej książce i ja dostałam takiego kręćka „co dalej, co dalej”.
   Napisana w lekki sposób bez zbytnio przedłużających się opisów. Nawet nie wiem kiedy podczas czytania zżyłam się z bohaterami.

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zapowiedź: Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół.

Cykl: Marek Berner

Mój zawodnik